keskiviikko 25. heinäkuuta 2018

Urheilupuistotreeniä

Koska sitkeästi jatkan sen mun ostaman nettivalmennuksen toteuttamista, päätin nytkin tehdä siinä tällä viikolla esitellyn treenin, mikä oli sellainen urheilupuistossa tehtävä treeni. Siis tiedättekö mitä tarkoitan urheilupuistolla - paikkaa ulkona, jossa on jotain "kuntosalilaitteita" yms. En ollut koskaan aikaisemmin käynyt sellaisessa koska ne usein on niin esillä etten ollut koskaan uskaltautunut mutta nyt menin koska olin niin päättänyt.

TTY:n pihassa on uudehko urheilupuisto!

Ja eihän siitä voinut olla pitämättä sään ollessa niin upea! Aurinko paistoi tosi ihanasti ja kuumasti vaikka kello oli yli kahdeksan. Mä tein treenin välittämättä yhtään muista treenaajista ja ohikulkijoista vaikka tässä mun nykyisessä kunnossa kevytkin lihaskuntotreenaaminen on aika kauheaa enkä paljoa jaksa. Voin kertoa, että kevytkin kehonpainotreeni on tosi raskas jos on ylipainoa niinkin paljon kuin mulla :D

Kävin tekemässä treenin Tampereen Teknillisen Yliopiston pihassa, sillä puisto on suht uusi ja se on vaikuttanut ilmeisen suositulle kun ohi ajaessa siellä on aina paljon treenaajia. Toki oli myös kiva käydä vanhan opinahjon pihassa :)

Ihan mielettömän ihana auringonpaiste vielä kasiltakin, kyllä kesä on vaan ihana <3

Lihaskuntotreenin lisäksi kävelin noin 30 min lenkin. Testasin tätä mun uutta Apple Watchia liikunnassa, mutta selkeästikään en osaa käyttää sitä :D Ja siis tietenkään käyttöohjeita ei lueta XD Koska sen aktiivisuus-toiminto osaa jotenkin laskea liikunnan automaattisesti, ajattelin sen osaavan käynnistää jonkun harjoitus-moodinkin automaattisesti. Ei osannut. Ajattelin myös Sports Trackerin olevan automaattisesti yhteydessä tuohon kelloon mutta ei se ollut. Niinpä mulle ei jäänyt mitään tilastoa eilisestä treenistä sykkeiden osalta. Parempi yritys ensi kerralla!

Tuli hiukan lämmin :D

Muuten olen taas pettynyt tuon nettivalmennuksen tämän viikon antiin. Juttua oli grillauksesta kesällä ja koko homman pointti oli siinä että jos grillaa, ei kannata vetää makkaraa ja bisseä vaan kasviksia ja alkoholittomia juomia. Ihan tosissaan ottaa pannuun tuollainen kuulijan aliarvioiminen. Vai voiko tuo tulla jollekin yllätyksenä, että jos mielii laihtua tai elää terveempää elämää, on makkara ja bisse vähän huono vaihtoehto?

Lisäksi oli juttua yhdestä mun tämän hetken top 5 aiheesta, josta vedän takuuvarmasti hessut nessuun eli kehopositiivisuudesta. Jutun juoni oli siinä, että itsessään inhoama asia pitäisi yrittää nähdä eri kontekstissa, joka on positiivinen. Tyyliin raskauden jälkeiset mahaläskit on OK koska se lapsi on niin ihana. Tuon ymmärrän ihan täysin, mutta mitä sitten kun ne mahaläskit on seurausta ihan vaan ylensyömisestä, laiskuudesta ja liian kuormittavasta työstä? Ja jos niiden mahaläskien seurauksena sulla on kohonnut kolesteroli? Ja oot joutunut käyttämään ihan hirveästi rahaa uusien vaatteiden ostamiseen kun vanhat ei vaan mahdu päälle? Mitä positiivista tässä oikeasti on? Tai miten tämän tilanteen voisi oikeasti nähdä positiivisessa valossa?





2 kommenttia:

  1. Kivalta paikalta näyttää tuo urheilupuisto ja mahtavaa että sait hyvät treenit tehtyä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oli ihan helmi treeni!! Mä niin rakastan tätä kesää kun iltaisinkin on vielä niin lämmin <3

      Poista