keskiviikko 18. heinäkuuta 2018

Lenkkeilyä ja penkkeilyä

Kolmannen viikon treeninä tuossa Kevyemmässä kesässä oli lenkin yhteydessä tehtävä lihaskuntotreeni puistonpenkkiä apuna käyttäen. Pidin kyllä tästäkin treenistä todella paljon siinä missä viimeviikon mäkitreenistäkin! Ehkä ainoa ei-niin-kiva liike oli sellainen, missä piti olla hartioiden varassa puistonpenkillä - se olisi toiminut paremmin pitkähihaisella paksulla paidalla ja sileämmällä penkillä, nyt se liike oli aika epämiellyttävä kun päällä oli vain kevyt toppi ja iho oli ihan hikinen. 

Valitsemani puistonpenkki pienelle lihaskuntotreenille!

Vaikka oli todella kuuma ilma, ei lenkin teko ollut yhtään raskasta. Ehkä jopa päinvastoin: oli ihanaa olla ulkona helteessä ja nauttia lämmöstä. Koko päivä kun oli mennyt jäähdytysilmastoiduissa olosuhteissa, toimistossa meillä on ilmastointi jopa niin tehokas, että istun fleece päällä koneen ääressä.. Oli mulla silti vesipullo mukana ja tein lenkin metsässä poissa jatkuvasta suorasta paahteesta. 

Oli jotenkin ihan kertakaikkisen ihanaa käydä vähän lenkillä!!!
Tämän hetken työvaate nro 1 XD

Tein lenkin heti maanantaina koska tiedän, ettei tällä viikolla ehdi minään muuna päivänä. Tämä viikko menee myös tosi Helsinki-painotteisesti. 

Lenkki noin 60 min ja lihaskuntotreeni 10 min.

Muut valmennuksen tämän viikon jutut oli vähän tylsiä. Juttua oli unesta ja sen tärkeydestä ja kuinka nukkua hyvin. Koska uni ei ole ikinä ollut mulle mikään ongelma, oli valmennuksen neuvot hieman turhia. Varsinkin kun ne noudatti samaa kaavaa kaikkien naistenlehtien artikkelien kanssa; vältä kännykän selailua, ole pimeässä, rauhoitu ennen nukkumaan menoa...

Pitää silti olla kiitollinen siitä, että nukun hyvin. Jopa tosi stressaantuneena mulla harvoin on uniongelmia. Vaikka jokapaikassa aina varoitetaan, että telkkari ja varsinkin kännykkä pilaa yöunet, niin mulla se on vähän päinvastoin. Mä laitan lähestulkoon poikkeuksetta jonkun sarjan pyörimään läppäriin sängyn viereen nukkumaan mennessä ja yleensä nukahdan ihan parissa minuutissa. Taika tässä on siinä, että mä alan keskittymään siihen sarjaan jolloin mun aivot nollaa. Jos yritän nukkua ilman jotain katsottavaa, alan todella helposti pyörittää mielessä stressaavia työjuttuja eikä uni tule. Jos taas herään yöllä kesken unien, niin alan usein selata kännykkää, koska tavallaan mua lohduttaa selata jotain Facebookia tai uutisia - maailma pyörii mun ympärillä ihan niinkun ennenkin ja mun huolet on ihan kärpäsen kakka valtameressä kun isossa kuvassa miettii. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti