keskiviikko 4. heinäkuuta 2018

5x MIKSI

Tein tämän pienen ajatusleikin nähdäkseni mitä mun ajatusten taustalla on. Tämän hetken tärkein tavoite itseni kanssa on saada laihdutus tehokkaasti käynnistettyä.

MIKSI?

En ole laihtunut kunnolla sitten vuoden 2014 jälkeen ja sen laihdutuskuurin aloituspainosta olen nyt lihonnut 6-8 kg riippuen miten mittaa. Ylipainoa mulla on 15-20 kg ja haluaisin ne pois.

MIKSI?

En ole tyytyväinen nykyiseen ulkomuotoon. Läskit tursuaa ja joudun ostamaan kokoajan suurempia vaatteita. Olo on raskas. Häpeän itseäni.

MIKSI?

Lihavuus ei ole kaunista. Lihominen kertoo mulle itsekurin ja yrittämisen puutteesta, joskin en ole aivan varma onko se itsenikään kohdalla totta.

MIKSI?

Tämä on oikeasti aika mielenkiintoinen kysymys. Ehkä sitä on niin aivopesty kaikkien lehtikuvien yms. seurauksena, että osaa pitää ainoastaan sopusuhtaista vartaloa kauniina. Tai sitten tässä on jotain evoluutiota taustalla; lihava = sairas.

MIKSI?

Tavallaan en ole koskaan kyseenalaistanut tuota yllä olevaa ajatusta, enkä mä oikeasti tiedä haluaisinko edes. Huonosti istuvat vaatteet, joista läskit pursuaa, ei vaan kerta kaikkiaan näytä kauniille ja mua ärsyttää, että tällä hetkellä joudun just ostamaan vaatteet mun läskien ehdoilla, että ne ei tursuais. Toisaalta voin itsekin allekirjoittaa tuon terveys-näkökulman, mulla on korkea verenpaine, johon on lääkitys, kolesteroliarvot nousee joka mittauksessa ja kävely on alkanut tuntua polvissa. Mä myös arvostan ihmisessä sellaista itsekuria ja kurinalaista tekemistä ja yrittämistä ja menestymistä, joten mä jollain tasolla yhdistän lihomisen ja lihavuuden epäonnistumiseen.

Tätä yllä olevaa olis kyllä aika mielenkiintoista käydä läpi jonkun terapeutin/life coachin/personal trainerin kanssa. Herättääkö tää teissä jotain ajatuksia?

Tähän loppuun voimaeläin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti