maanantai 9. heinäkuuta 2018

Ihana viikonloppu!

Nyt kun mulla ei sitä lomaa ole tänäkään kesänä, olen päättänyt ottaa kaiken irti viikonlopuista ja niin tein nytkin :)

Lauantaina kävin salilla testaamassa Kevyempi kesä -nettivalmennukseen kuuluvan salitreenin. Varsinaisen treenin lisäksi testasin valmennuksen lämmittelyn ja venyttelyn. 

Alkulämmittelyyn, treeniin ja venyttelyyn meni yhteensä tunti ja vartti aikaa, mikä ei ollut yhtään huonosti ottaen huomioon sen, että ohjeita piti lukea kaiken aikaa.

Pakko kyl sanoa, että oon ollut todella pettynyt tuohon valmennukseen :( Salitreeni oli viiden liikkeen yksijakoinen treeni, joka oli mun mielestä vähän kummasti koostettu. Viidessä liikkeessä oli 2 liikettä selälle, mutta ei yhtään liikettä rintalihaksille tai suoraan käsille. Varsinkin tällaiselle 8h-tietokoneella-yläselkä-ongelmaiselle tuo rintalihasliikkeen puuttuminen on iso puute. Venyttelyssä ei ollut yhtään uutta liikettä verrattuna mun omaan venyttelyohjelmaan. Tietty se ei välttis tarkoita mielikuvituksettomuutta vaan voi vaan kertoa siitä, että mulla on itsellä aika hyvin hallussa venyttelyt.. ;) Mitä ei kyllä uskoisi jos tietää kuinka jäykkä mä olen :D Ainoa kiva oli valmennuksen lämmittely, joka oli kehonpainolla tehtävä kymmenisen liikettä sisältävä ohjelma, jossa käytiin läpi koko keho. Se oli tosi kivaa vaihtelua tällaiselle 7-min-juoksumatolla -tyypille.

Myös hehkuteuttu ryhmätuki Facebookissa on ollut täysin olematonta. Se oli asia, jota odotin Lean in five weeksin perusteella kaikkein eniten, mutta on ollut totaali pettymys. Käytännössä Facebook-ryhmä on ihan täysin kuollut. Siinä missä Lean in five weeksin aikana mun FB-feedi oli täynnä motivoivia kuvia herkullisista ruoka-annoksista ja punaisista naamoista tehdyn treenin jälkeen, on tuossa valmennuksessa "keskustelu" pakotettu keinotekoisten otsikko-viestien alle ja kovin montaa viestiä niihin ei ole tullut. Jotenkin mulla toimis se ryhmäpaine tosi hyvin: kun muutkin niin myös mä haluan mennä tekemään treenin ja postaaman sen punanaamaisen kuvan sinne ryhmään! Nyt en edes tiedä onko kukaan muu testannut tuota salitreeniä kuin mä. Sinnikkäästi aion silti käydä sen loppuun ja tehdä mitä siinä neuvotaan koska ei mulla ole mitään hävittävääkään.

Kyl tälläkin treenillä silti sai aikaan vähintäänkin punaiset posket :)

Lauantaina näin iltapäivällä mun rakasta ystävää keskustassa ja se on tietty aina ihanaa :) Käytiin lounaalla Tampellan terassilla ja se oli ihan täydellinen paikka siihen puolipilviseen säähän, ei meinaan tuullut lainkaan siihen joten siinä tarkeni enemmän kuin hyvin ;)

Lohisalaatti, joskin näin jälkikäteen vähän hämmentyneenä mietin, että tuossa ei kyllä ole oikein mitään ruokalistan kuvauksessa mainittua?!? Joka tapauksessa oli hyvää, ja toi Tampella on ylipäätään yksi mun tämän hetken suosikki-ravintoloita Tampereella.

Sunnuntain omistin aktiviteeteille, jotka kaiketi kertoo uhkaavasti lähenevästä keski-iästä. Tai ainakin aikuistumisesta :D Kävin nimittäin mustikassa!! Juteltiin Mutsin kanssa, että Etelä-Suomessa mustikat varmaan olis kypsyneet, ja mä laskin että tää on ainoa sunnuntai koko heinäkuussa kun mulla on mahdollisuus lähteä metsään, niin lähdin sit katsomaan tilanteen. Ja olihan ne kypsiä :) Joskin aika pieniä alkukesän kuivuuden vuoksi.


Kovin paljoa en jaksanut kerätä, oli vähän alaselkä ja jalat jumissa lauantaisesta salitreenistä :D

Oli aika kauniit marjastus-maisemat :)

Saalis! Päädyin pakastamaan marjat vaikka kaikennäköisiä piirakka-ajatuksia pyörittelinkin.

Mustikasta ajoin suoraan Pinsiön taimistolle vähän fiilistelemään puutarha-juttuja :) Tänä kesänä olen ensimmäistä kertaa ikinä yrittänyt tehdä parveke-puutarhaa, ja toistaiseksi olen onnistunut pitämään kaiken hengissä :D Mukaan tarttui kolme vaaleanpunaista Tähtisilmää parvekkeen kaunistukseksi. Ylipäätään oli ihana vaan kävellä ulkona kaikkien niiden kasvien lomassa ja katsella. 

Pinsiön taimisto.

Taimiston yhteydessä toimii aivan ihana kahvila!!!

Pakko oli ostaa kahvi ja jäätelö ja nauttia se ulkona. Jäätelö oli ilmeisesti Tampereen jäätelötehtaan poltettu lakritsa, oli ihan vinkeä maku, mutta ehkä toistamiseen ei tarvitse ottaa.

Kertakaikkisen upeita tähtisilmiä!!!

Nämä kolme valikoitui mukaan istutettavaksi :)

Ruuaksi hain sushia Itsudemosta. Oli ihan hyvää ja kiva muutenkin, harmi vaan, että mulle tuli tuosta yllättävästä riisin syönnistä ihan hirveä turvotus.

Sushia lounaaksi.

Tein myös täsmä-iskun Ikeaan ja hain pari kukkaruukkua lisää ja istutin ne ostamani kukkaset sekä myös kokeilu-mielessä kaupasta ostetun korianteri-ruukun.


Parveke-puutarhani :)

Iltaruuaksi pilkoin kasviksia ja paistoin vähän kanaraskalaisia yms. Niitä napsittiin leffan lomassa sohvalla. Katsottiin Pieni kauhukauppa, mitä mä en ollut nähnyt aikaisemmin ja se oli ihan viihdyttävä sunnuntai-leffa :) Mä tykkään tosi paljon musikaaleista ja oudoista leffoista :D




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti