maanantai 16. heinäkuuta 2018

Olipahan viikko!

Viime viikolta ei ole luvassa varsinaista ruokapäiväkirjaa koska a.) iso osa ruuista jäi kuvaamatta ja isompana syynä b.) en ehtinyt syöttää syömisiä kalorilaskuriin. Oli aika tosi huono viikko syömisien suhteen, mä en kokannut kertaakaan viime viikolla vaan söin ulkona/take away joka ilta. Paino oli silti tasan samoissa kuin viime maanatainakin, 79,2 kg tänä aamuna.

On niin turhauttavaa, kun tähän elämään ei saa mitään rutiinia. Mä en tiedä mikä se taikasana siihen olisi. Miksi sen pitää olla niin, että syömiset (ja juomiset) muuttuu ihan täysin sen mukaan millainen viikko sattuu olemaan? Miksi tuntuu ihan täysin mahdottomalta noudattaa järkevää ruokavaliota huolimatta siitä, millainen viikko on menossa?



Liikuntakalenterista nyt puhumattakaan. Mä en tajua miten saisin itsestäni irti liikkua säännöllisesti. Mä vakavasti harkitsen ensimmäistä kertaa elämässäni PT:n ottamista. Haluaisin olla jollekin tilivelvollinen mun laihtumisen (oikeammin laihtumishaaveen) suhteen.



Mille viikko sitten näytti?

Maanantai 9.7.2018
Menin töiden jälkeen Helsinkiin pakkailemaan ja myymään ruokapöydän tuolit. Meno oli ehkä periaatteessa melko aktiivista. Söin välipala-sämpylän töissä (muuta semi-järkevää ei ollut tarjolla) ja sitten Subwayn salaatin illalla himassa. Se kai oli ihan jopa järkevä sinänsä, mutta vielä parempi olis ollut kokata itse. Jos sitä rutiinia haluaa siis.

Semi-OK välipala; kananmuna-pekoni -sämpylä, josta jätin toisen kuoren syömättä.

Subwayn Spicy Italia -salaatti tuplalihalla. Mulla on jokseenkin olo, että se tyttö laski noi makkarat tupla-tuplana, niitä oli niin paljon, etten jaksanut syödä kaikkea.

Tiistai 10.7.2018
Päivän syömiset lähti menemään ihan pieleen heti lounaasta. Koska suurin osa jengistä on kesälomalla, tuossa meidän työpaikan lounasravintolassa on suoraansanottuna ihan paskat vaihtoehdot. Niinpä tiistaina ainoa syömäkelpoinen ruoka oli joku pyttipannun kaltainen kebab-ruoka, jossa oli muutama hassu kebab-siivu. Lisäksi iltapäivällä jouduin palaverin päätteeksi kahville vieraaseen kahvihuoneeseen, joka oli täynnä pullaa, keksiä ja karkkia. Siis ihan valehtelematta täynnä. Ja mä en vaan kehdannut kieltäytyä, en halunnut antaa itsestäni mitään nirppanokan kuvaa. Söin pulla-siivun ja Oreo-keksin. Tuollaisella nolla-proteiini - runsas sokeri ruualla sain tietty hirveän hypoglykemia-kohtauksen alkuillasta, johon vedin puoli pussia suolapähkinöitä kun en kertakaikkiaan halunnut korjata oloa pikasokerilla. 

Siinä kohtaa kun tämä on päivän paras lounasvaihtoehto ei ihan kauheasti hymyilytä.

Oli muutenkin tosi hieno ilta, mä siis istuin Kehä 1:llä autossa ihan käsittämättömässä ruuhkassa kun tuo kohtaus alkoi. Mulla oli hirveä kiire kotiin Helsinkiin kun olin sopinut kaupat pyykinpesukoneesta kello 18:00. Lopulta älysin ajaa ensimmäisestä rampista pois Kehältä ja kiertää pikkuteitä himaan, hakea niitä suolapähkinöitä lähikaupasta ja juosta himaan irrottamaan sitä pesukonetta seinästä. Olin himassa 17:35 ja 17:50 olin saanut vesiletkut irti (tietty sitä vettä suihkusi joka paikkaan), pyyhittyä pölyt pesukoneesta ja kaivettua ohjekirjan koneen matkaan. Tämä kaikki tietty alhaisen verensokerin aiheuttaman hillittömän tärinän saattelemana. Juuri kun olin alkamassa laittaa kuljetusrautaa paikalleen, katsoin puhelinta ja se ostaja oli laittanut 17:45 viestin, ettei hän tulekaan, koska hänen selkäkipunsa ei olekaan parantunut. Jep. Sen jälkeen vaan menin parvekkeelle istumaan ja hengittelemään. Kyllä noi tori.fi kaupat on ihan vihoviimeisiä kun kellään ei ole mitään vastuuta mistään vaan eipä mitään parempaakaan vaihtoehtoa ole.

Tähän jamaan se sit jäi, pesukone on edelleenkin tossa keskellä kylppärin kulkuväylää. Peukut pystyyn, huomenna pitäisi olla kolmannet kaupat tuosta, ehkä nyt tärppää oikeasti.

Iltaruoka sentään oli ihan semi-OK, hain salaattia Fafasta. Ainoa miinus tuossa oli toi lisätäytteeksi otettu halloumi, kun vähän oli ollut ajatuksissa, että en söisi noita kovin juustoisia pläjäyksiä ajatuksella jos se jumittaa painoa.

Fafan Meze-salaatti halloumilla on yks mun ikisuosikkeja!

Keskiviikko 11.7.2018
Keskiviikon ruuat oli suunnilleen semi-OK. Aamupalaa söin autossa, lounaalla kävin oikein ulkona ulkona tiistaisesta moskasta suuttuneena. Oli ainakin ravitsevaa, jopa hivenen raskasta :D Illalliseksi söin cheddarjalopenoja, sipulirenkaita ja paneroitua kalaa fish&chips annoksesta. Kävin katsomassa Englanti-Kroatia peliä oikein baarissa asti Tampereen keskustassa ja join 2 olutta. 

Jaksoin hakea kaupasta aamupalaa edellisenä iltana!

Koska olen about ainoa toimistolla tällä hetkellä, päädyin ihan googlailemaan lounasravintoloita tästä mun työpaikan läheltä ja päädyin Myllytupa-nimiseen mestaan. Se oli hyvin hämmentävä kokemus; autoa ei meinannut saada parkkiin mihinkään koska se oli niin täynnä pakuja, ravintola oli tosi karu ja sijaitsi kellarissa ja mä olin ainoa nainen koko mestassa vaikka siellä oli ihan sikana lounastajia. Ruoka oli kyl hyvää, joskin melko raskasta :)

Ruby&Fellasin Fish&Chips, joka oli ihan kauhea pettymys!!! Siis jos tilaa fish&chips niin todellakin odottaa saavansa ranskalaisia eikä mitään helvetin uppopaistettuja varhaisperunoita. Olin jo menossa kahden kokoisena valittamaan tiskille, mutta älysin onneksi tarkistaa menun ja kyllä noi perunat siinä luki. Söin niistä pienimmän ja sekin oli kylmä. Ei jatkoon.

Pari bisseä pelin kanssa. Molemmat oli soureja vaikken mikään sourien suuri ystävä olekaan vaan aina pitää välillä kokeilla myös ei niitä ei-niin-lemppareita.

Torstai 12.7.2018
Kroatia pelin jälkeen olin himassa suht myöhään joten en aamulla vaan jaksanut herätä niin aikaisin, että olisin tehnyt aamupalaa. Niinpä söin sitten töissä aamupalaa eli leipää.. Ja lounaalla otin riisiä.. Ja päivällisellä oikein repäisin ja käytiin PizzaHutissa syömässä hod dog-pizza. Onneksi kävin illalla edes tekemässä sen mäkitreenin, että jotain tuli ehkä edes kulutettua.

Mulla on niin nakkipiilo-fiksaatio. Siis täytyy olla nero, jos keksii yhdistää pizzan ja nakkipiilot! Noi piilot oli ihan jees, mutta muuten en ole niin kovin suuri PizzaHutin pizzan ystävä, se pohja on vaan liian paksu mun makuun.
Viikon ainoa treeni!

Perjantai 13.7.2018
Tästä ei kannata varmaan kirjoittaa muuta kuin että mentiin Tamperelaisen kanssa Helsinkiin pakkaamaan ja siivoamaan ja ei jaksettu pakata eikä siivota joten lähdettiin keskustaan kiertämään baareja. Tuli juotua todella paljon. Taksi Helsingin appin mukaan olen tilannut taksin himaan 03:38. No okei sen verran voi mainita, että lounas oli viikon paras, kävin Cafe Kukossa syömässä salaatin!

Cafe Kukon kana-halloumisalaatti oli todella hyvää!. Ainoa miinus siitä, että annokseen olisi kuulunut mansikoita, mitä en voi syödä ja niitä ei voinut vaihtaa mihinkään tai esimerkiksi annokseen myös kuulunutta vesimelonia ei voinut laittaa lisää, ainoa vaihtoehto oli jättää mansikat pois minkä tietysti tein. 
Baarikierroksella tuli onneksi syötyä! Jätin päällimmäisen kuoren syömättä.


Sori Taproom on mun yksi suosikkibaari Helsingissä.

Lauantai 14.7.2018
Lauantaina ylläri pylläri pääsin ylös sängystä vasta 15:20 ellei sitä lasketa, että puolenpäivän maissa kävin ovelta hakemassa pari kotiinkuljetettua Kotipizzaa ja istuin sen aikaa kun söin sängyssä. Pakkailin ihan pari laatikkoa, Tamperelainen siivoili kevyesti. Kovin paljoa ei jaksettu kuitenkaan. Käytiin alkuillasta Jätkänsaaressa Verkkiksessä ja sitten keskustassa syömässä. Ajettiin kaupan kautta himaan ja mä ostin mun suosikkikarkkeja Kinder-palloja, niitä hasselpähkinätäytteisiä siis. Söin ehkä puolipussia kun häilyin jossain unen ja valveilla olon rajamailla. 

Sunnuntai 15.7.2018
Onneksi sentään sunnuntaina saatiin pakattua ja siivottua tosi hyvin! Oli aika kaamea keli kyl siihen puuhaan kun ulkona oli 31 astetta lämmintä, mutta sinnikkäästi tehtiin se mitä aijottiinkin. Saatiin vietyä Audin peräkontillinen tavaraa Punaisen Ristin  Konttiin ja lähtiessä vietiin mukanamme peräkontillinen tavaraa mun vuokraamaan varastotilaan Valkeakoskelle. Ruuat oli aamupalan ja illallisen osalta ihan OK, mutta lounas oli taas vähän niin ja näin. Oli kyllä hyvää silti!

Rehellinen oskarin leike! Ihan todella hyvää! Itiksen Suola&pippurista, vahva suositus jos joskus haluaa syödä perinteistä suomalaista safkaa.

Saapa nähdä millainen tästä viikosta tulee, odotukset ei ole kovin korkealla että yhtään edellistä viikkoa parempi. Mä haaveilen "täydellisestä ajankohdasta" aloittaa laihduttaminen ja elämäntaparemontti, mutta milloinkohan hyväksyn, ettei sellaista vaan tule. Täydellisellä ajankohdalla tarkoitan siis sellaista ajanjaksoa, jolloin mulla ei olis elämässä mitään erikoista ja "pystyisin elämään tylsästi ja kurinalaisesti". Totuus on silti se, että viime viikollakaan mulla ei ollut mitään suunniteltua tiedossa, mä vaan en pystynyt sanomaan ei keskiviikkoiselle futis-sessiolle kavereiden kanssa baarissa ja sitten perjantaina se baarikierros oli mun idea ja pyydettiin kavereita mukaan. Kumpa olis rautainen itsekuri.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti