maanantai 27. elokuuta 2018

Hyvin sujunut treeniviikko!

Vitsit miten hyvä treeniviikko mulla oli! Yhtenäkään kertana ei väsyttänyt saati sitten tehnyt tiukkaa lähteä. Oon niin iloinen kun olen saanut treenaamiseen sitä kauan kaivattua säännöllisyyttä. Ehkä vielä jossain kohtaa hommasta tulee rutiini kun jaksaa sinnikkäästi jatkaa. 

Kaupista, ehkä mielenkiintoisimmat maisemat koko lenkillä. Lenkkipolku sinänsä oli tosi jees, sopivat nousut ja laskut ja tosi hyvä pohja, mut maisemat oli vähän puuduttavat :)

Maanantai 20.8.2018 Cross trainingin peruskurssi

Keskiviikko 22.8.2018 Cross trainingin peruskurssi

Lauantai 25.8.2018 Lenkki Kauppi-Niihama-Kauppi 8,66 km

Sunnuntai 26.8.2018 Sisäpyöräily, liikkuvuustreeni ja pitkät venyttelyt

Niihamasta, Kaupista Niihamaan on reilu 4 km, ja takaisin palataan samaa reittiä. Niihamassa on kaiketi jotain vesiurheilua, tänä lauantaina oli silti hiljaista.

Koska mulla on käynnissä tuo cross trainingin peruskurssi, mä päätin suosiolla skipata Tikiksen Superhaasteen treenit. Vaikka oon melkoinen ADHD ja herkästi innostuja, niin mulla on tapana viedä kunnialla loppuun se minkä aloitankin. Ja koska toi cross trainingin peruskurssi on rankka ja mun kunto huono, niin ei ole vaihtoehto että tekisin molemmat treenit. Ja mun on myös pakko pitää lepopäiviä. 

Huh miten tympeä ilme :D Mulla oli sunnuntaina suunnitelmissa pyöräillä kuntosalille ja tehdä siellä liikkuvuustreeni ja venyttelyt. Mä en ole koskenut mun pyörään sitten sen jälkeen kun muutin Helsingistä Tampereelle ja ohjaustanko oli edelleen alaslaskettuna kuljetuksen jäljiltä. Reppu pakattuna pyöräilykypärä kädessä pengoin Tamperelaisen työkalupakkia sopivaa kuusiokoloavainta etsien, mutta turhaan. Sieltä ei sopivaa avainta löytynyt. Yhtä kävin kokeilemassa, mutta se oli auttamattomasti liian pieni. Kello oli sen verran paljon, että totesin tyhjäksi arvaksi lähteä autolla hakemaan avainsettiä, sillä pyöräilyn päälle en olisi enää ehtinyt salille sen aukioloaikojen puitteissa. Niinpä oli pakko hylätä pyöräily ja autoilla salille. Päätin silti ennen suunniteltua liikkuvuustreeniä ja venyttelyä polkea 30 min kuntopyörää. Tein jonkun "Random" treenin, mikä oli silti yllättävän hauska. 
Parista sentistä jäi kiinni, että pyötä olis mahtunut kokonaisena peräkonttiin. Otin tämän kuvan Tamperelaiselle todisteeksi, että mulla on liian pieni auto! XD Ehkä silti tyydyn ostamaan setin kuusiokoloavaimia ja tarpeenvaatiessa lasken ja nostan tota ohjaustankoa kuin vaihdan autoa.

Vaikka en ole tehnyt niitä Superhaaste-treenejä, enkä ottanut aloituskuvia varsinaista 1000 e haastetta varten enkä myöskään ole tehnyt niitä lepopäivien pieniä haaste-tehtäviä, on toi Superhaaste silti ollut ihan mahtava juttu ja antanut tosi paljon. Tällä hetkellä oon niin motivoitunut liikkumaan ja syömään hyvin, niin on huippua seurata Facebookissa jatkuvalla syötöllä samanhenkisiä viestejä ja kuvia. Ihan parasta, tekee mun motivaatiolle todella hyvää kun ei ole yksin tämän painon pudotus-toiveen kanssa.

Tänään on sen cross trainingin peruskurssin viimeinen treenikerta, ja mä itseasiassa sanoin jo viime keskiviikkona, että aion jatkaa mukana varsinaisissa treeneissä. Tuloksia on tullut niin hyvin, porukassa treenaaminen on kivaa ja ei tarvitse itse miettiä mitä tekee, siinä syyt miksi jatkan. 

Se liikkuvuustreeni ja kunnon venyttelyt teki niiiiiiin hyvää!!! Huono liikkuvuus on mun yksi suurin haaste kehittymisessä ja jopa tiettyjen liikeiden tekemisessä. Mä aion yrittää ottaa näitä liikkuvuustreenejä ja venyttelyjä lisää mun treeniviikkoihin. Mä oon miettinyt, että ehkä voisin jäädä cross training treenien jälkeen salille venyttelemään, sillä himassa homma on vähän haasteellista. Tällä hetkellä asutaan kahdestaan Tamperelaisen sika-pienessä asunnossa, jossa ei ilman raivaamista löydy tilaa venytellä ja toisekseen oon niin jäykkä, että mun on pakko pitää venytellessä kenkiä jalassa sillä muuten en saa riittävästi pitoa saada venytysasentoja pysymään. 

Syyskuun puoliväli tulee olemaan ensimmäinen iso haaste mun treenaus-innolle ja hyvin alkaneelle tekemiselle. Mulla poistetaan pari luomea 6.9., jonka seurauksena tulee tikkejä. Ihotautilääkäri vannotti, etten saa mitään hikiliikuntaa tehdä 12 päivään. Niinpä teoreettisesti treenaamaan pääsisin 18.9. jos tikit vaan saa pois. Lisäksi mulla on tuossa neljän päivän työmatka ja siihen päälle mun hyvän ystävän häät Helsingissä. Saapa nähdä miten käy. Kuulemma jotain kevyttä saisi tehdä vaan mulla on vähän ongelmana tämä mun huono kunto ja se, että pelkkä kävelykin saa mut hikoilemaan reilusti. Eilen tiskasin parvepuutarhan kukkaruukut ja olin ihan hikinen siitä "urakasta" :D

Niihamassa on maja, sellainen oikein perinteinen vanhanajan pieni kahvila. Mun mielestä tuollaista yritystoimintaa pitää tukea, joten mekin ostettiin Tamperelaisen kanssa tuollaiset kasvispasteijat ja limu vaikkei varsinaista nälkää ollut. Oli ihan OK, mutta majan tunnelma oli ihan parhautta!
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti