perjantai 21. heinäkuuta 2017

Käytetyin kesävaatteeni…

…on tänä kesänä tämä North Facen vedenpitävä tuulitakki. Mikä on todella masentavaa. Mä olen niin kesä-ihminen, joka tykkää helteestä ja auringosta ja kesävaatteista ja rannasta ja ja ja… Mä jotenkin ajattelin loppukeväästä toukokuussa kun oli selvää, että vaihdan työnantajaa ja ettei mulla ole lomaa lainkaan tänä kesänä, että nyt on pakko tulla hyvä ja kuuma kesä. Että mä selviän tästä heinäkuussa toimistossa istumisesta sillä, että voin lähteä ajoissa ja mennä Stadikalle tai Hietsuun makoilemaan aurinkoon. Tai vaikka omalle parvekkeelle istumaan. Ja että kun syö ulkona niin on pakko oikeastikin syödä ulkona koska sisällä tukehtuu. Ja että viikonloppuna voi vaan lähteä terassille bisselle. Ja pyöräillä ja lenkkeillä, ihan koska vaan on niin ihanaa olla ulkona.



Jossain kohtaa ennen Juhannusta tuo toive alkoi vähän karista ja aloin toivoa, että tulis edes lämmin. Että jos kuumaa ei tule, niin olis edes niin lämmin että ulkona pärjäisi ilman tätä takkia pelkällä pitkähihaisella.

Nyt kun heinäkuu on reilusti yli puolen välin, mä istun toimistossa fleece pitkähihaisen päällä ja ulkona sataa taaaaaaas vettä, alan pikkuhiljaa luovuttamaan mun kesä-toiveen suhteen. Ja vaikka ei saisi ajatella, että universumi olis mulle jotain velkaa, niin silti vähän ajattelen. Että olisin ansainnut kunnollisen kesän kahden vuoden tauon jälkeen, varsinkin kun tänä kesänä mulla ei ole loman (ja rahan) puutteesta mahdollisuutta ottaa mitään äkkilähtöä aurinkoon niin kuin aikaisempina vuosina.

Onneksi sentään on tää takki :D 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti