tiistai 16. lokakuuta 2018

Ruokapäiväkirja, viikko 40

Viikon 40 ruokapäiväkirja tulee vähän myöhässä, sori siitä. Viikosta 40 tuli poikkeuksellinen, sillä mulle tuli yllättäen loppuviikoksi työmatka Suomessa ja vieläpä mun vanhempien asuinpaikkakunnalle! Oli aika hauska työmatka monellakin tapaa :) Työmatkasta johtuen mä en ehtinyt syöttää syömisiä kalorilaskuriin, joten syötyjä kaloreita tai makroja ei ole saatavilla. Painoa viime viikon maanantaina oli 78,6 kg.

Maanantai 1.10.2018

Ei AppleWatch kulutusta, akku loppui kesken päivän.

8:05 Ruisleipä kinkulla ja juustolla ja kananmuna, päälikuoren jätin syömättä.

11:25 Kaalikääryleitä, vähän muusia, salaattia ja leipä. Ei ollut oikein häävejä, oli vähän ylikypsiä kääryleitä.

15:28 Valion mango-vaniilja proteiinirahka. Tää on yllättävän hyvää!

18:13 Ja koska oli maanantai ja koska mä oon sanonut Tamperelaiselle, että maanantai on uunimakkarapäivä ja koska hän toivoi, niin uunimakkaraa se sit oli :) Tein vähän Meksikolaiseen henkeen ton soosin ja sitten kylkeen papusalsan. Oli aika jees, kikherneet oli vähän turhia salsassa.

Tiistai 2.10.2018

AppleWatch kulutus 2214 kcal

8:20 Ruisleipää ilman toista kuorta jollain naudanpaistilla ja kananmunaa.

11:35 Pinaattilättyjä, majoneesikastiketta, perunamuusia, salaattia ja leipä. Oli aika jees.

~17:00 Hesen Jättituplajuusto ilman sämpylöitä ja sipulirenkaat. Ruuan jälkeen autoilin vajaa 500 km pohjoiseen.

Keskiviikko 3.10.2018

AppleWatch kulutus 2168 kcal

7:07 Koska Äiti halusi mut niille yöksi hotellin sijaan, söin aamupalaa mun porukoilla. Äitin leipoma perunarieska juustolla ja kylkeen kananmunia ja kasviksia.

11:26 Koska oli lakko, oli tehtaan ruokala kiinni. Ja koska meillä oli tiukka aikataulu, ei ehditty lähteä keskustaan lounaalle. Niinpä lounas koostui siitä, mitä kahvihuoneesta löytyi eli 2 Fazerin sinistä, pala pullaa ja pieni omenan.

~17:00 Pari Äitin tekemää superhyvää kaalikäärylettä. Mä rakastan mun Äitin kaalikääryleitä <3<3<3

18:22 Kävin mun työkavereiden kanssa päivällisellä paikallisessa kiinalaisessa, mikä on tosi jees. Söin kevätkääryleet alkuun ja sitten kanaa makean tulisessa kastikkeessa. Join yhden oluen.

Torstai 4.10.2018

AppleWatch kulutus 2936 kcal sis. kävelyä tehtaassa, kuntosalitreenin ja vesijuoksua

~7:00 Aamupalaa, varmaan kauraleipää juustolla, kasviksia ja pari keitettyä kananmunaa.

~11:30 Lounaaksi hernekeittoa, kylkeen salaattia, näkkäri ja jälkkäriksi ohukaisia. Ihmettelen kun kuva puuttuu vaikka oon ihan varma, että kuvasin sen?!? Oli tosi hyvää hernekeittoa, ja ihan samanmakuista niinkuin tuolla ruokalassa aina. Mä olin opiskeluaikaan kyseisessä tehtaassa useana kesänä kesätöissä, joten sitä keittoa tuli syötyä aika monena torstaina :D

17:05 Viikon paras päivällinen!!! Äiti oli paistanut tuoreita ahvenfileitä ja kylkeen oli höyrytettyjä kasviksia ja salaattia.

20:52 Iltapalaksi kauraleipä juustolla, tomaatti ja kananmuna.

20:59 Hahhhahaha, mua alkoi vähän lapsettaa kun kävin illalla Äitin kans uimahallissa, aina lapsena parasta uimahallireissussa oli ostaa noita tuollaisia pikkukarkkeja, mitä ei oikein ruokakaupasta saanut. Oli pakko ostaa vähän :D

Perjantai 5.10.2018

Ei AppleWatch kulutusta koska akku loppui.

7:05 Aamupalaksi kauraleipä juustolla, kasviksia ja kananmunia.

~11:30 Lounaskuva puuttuu taas..? Söin jauhelihapihviä ja salaattia ainakin.

15:07 Halusin monen vuoden tauon jälkeen lähteä käymään Oulussa päivä-aikaan vähän ostoksilla ja yllytin mun vanhemmat mukaan. Käytiin kahvilla ja söin tuollaisen saaristolaisleivän kylmäsavulohella ja kananmunalla. Ostin myös hetkellisessä mielenhäiriössä tuollaisen pienen munkin vaan en tykännyt siitä. Haukkasin kerran ja syötin loput Isälle :D

19:23 Tuorepastaa katkarapu-savulohikastikkeella. Huh oli kivaa syödä pastaa!!! Mä yleensä ikinä en syö pastaa koska hiilarit ja koska maha. Nyt olin vaan jotenkin kertakaikkisesti sellaisella kaikki-tai-ei-mitään -mentaliteetillä liikenteessä, enkä rajoittanut yhtään mitään syömisiä. Maha oli kyl kieltämättä tosi kipeä. Mulla on varmaan vähän samanlainen suhtautuminen viljoihin kuin alkoholiin, siis juon alkoholia vaikka siitä tulee krapula niin vähän samoin kunnon vatsanpurut ei estä mua syömästä viljoja silloin tällöin ja kärsimästä seuraamuksista.

Lauantai 6.10.2018

Ei AppleWatch kulutusta koska kello ei ollut kädessä suurimman osan päivää.

9:23 Kauraleipä juustolla, 2 paistettua kananmunaa ja kasviksia.

~13:30 Lounaaksi Äitin tekemää lasagnea <3<3<3 Kylkeen salaattia. Jälkkäriksi kääretorttuleivos.

~17:00 Muutama rivi Fazerin Turkinpippurisuklaata. En kertakaikkiaan ymmärrä mun himoa tähän. Käväisin pikaisesti mun vanhimmalla Pikkuveljellä ja takaisin tullessa nappasin levyn kaupasta.

20:30 Bisseä, siideriä. Tosiaan edellisellä kerralla mun vanhemmilla käydessä mulla oli se 30 päivän Superhaaste käynnissä ja siihen kuului se alkoholittomuus. No Äiti olis silloin halunnut käydä vähän Oulussa pyörähtämässä ja mä vähän lupasin, että ensi kerralla heillä käydessäni käydään jossain. Niinpä suunnattiin Ouluun Uudelle Seurahuoneelle Irlantilaisille festareille! Oli tosi kivaa musiikkia ja muutenkin oli tosi kiva käydä :)

~1:00 Ruisleipä juustolla ja jotain jogurttia.

Sunnuntai 7.10.2018

AppleWatch kulutus 2247 kcal, mikä vaikuttaa vähän pienelle siihen nähden että tein 5 km metsälenkin osin melko raskaassakin maastossa sillä eksyttiin luontopolulta. Kello ei ollut kädessä kuin vain osan päivää, eli lukemasta puuttunee "peruskulutus" aamulta ja illalta.

9:16 Aamupalaksi kaurapaahtoleipä juustolla ja kananmunalla, kylkeen vielä toinen kananmuna ja kasviksia.

~13:30 Vähähillarinen protskujuoma metsälenkin päälle.

15:18 Kotipizza ja chilimajoneesi. Oli ihan jäätävä nälkä joten pysähdyin kotimatkalla syömään kunnolla.

20:53 Oli nälkä illalla himassa, joten pyysin Tamperelaista tekemään mulle voileivän. Täytteitä kysyttäessä pyysin häntä yllättämään mut ja yllätyksen tosiaan sain XD Leivästä löytyi juuston ja kanamunan alta mm. sinappikurkkusalaattia, jalopenoja ja Siipiweikkojen siipikastiketta XD Oli ihan hyvää silti.

Tästä postauksesta näkee todella hyvin sen, mikä on mun suurin haaste painon putoamiselle. Mä en vaan yleensä saa näinä poikkeuspäivinä pidettyä syömisiä kurissa. Jos niitä poikkeuspäiviä olisi siinä 20/80 suhteessa, niin mulla ei olisi mitään hätää, mutta kuten olen aikaisemmin jo todennut, mun työnkuvaan kuuluu suhteellisen paljon työmatkoja joten poikkeuspäiviä tulee pakosti enemmän kuin 20 %.

Ja toisena, voi miksi ruuan pitää olla niin hyvää!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti