maanantai 31. joulukuuta 2018

Vuoden 2018 highlightit kuvina

Nyt kun vuosi on melkein taputeltu, selailin valokuvia kuluneelta vuodelta ja ajattelin poimia parhaat otokset tänne. Valikoin kuvia vähän blogin teemaan sopivaksi :)


2.1. Alkoi tietty terveet elämäntavat ja laihdutus ja minä 2.0 XD Huomaa mukissa tee, yritin lopettaa jopa kahvin juonnin viime tammikuussa. 


6.1. Juhlittiin rakkaan Kummipojan 1-vuotissynttäreitä <3<3<3 Leivoin tuon kakun juhliin, sillä hänen äitinsä toivoi korkeaa kakkua :)


9.1. Kävin ekaa kertaa Mäkelänrinteen uimahallissa vesijuoksemassa, tykkäsin kyllä hallista paljon. Mulla on välillä niin ikävä Helsinkiin.


27.1. Meillä oli opiskeluaikoina tapana aina tammikuussa kiertää kaikki Hervannan baarit mun opiskeluaikaisten ystävien kanssa. Päätettiin sitten järjestää samainen baarikierros, vähän niinkuin 10-vuotisjuhlavuoden kunniaksi vaikkei kukaan varmaksi tiennyt montako vuotta edellisestä oli :D Oli niin hauskaa ja ihana nähdä kaikkia!


3.2. Koska söin melko vähähiilihydraattisesti alkuvuonna, etsin kaikenlaisia VHH-reseptejä. Jostain bongasin nämä vähähiilariset tortillat, jotka oli tosi hyviä ja niissä oli kiva rakenne! Pitäisikin taas joskus tehdä näitä.


9.2. Terveet elämäntavat jatkui, ja vanhalle kotisalille Viikin Fresh fitnesille tuli mentyä suht usein. Yhteensä sain tammi-helmikuussa laihdutettua 2 kg.


18.2. Tää oli löytö viime talvelta, ihanan tuhti talvisalaatti! Tätä tuli tehtyä moneen otteeseen.


23.2. Bongasin tämän tamperelaisesta meksikolaisesta ravintolasta, jonka nimeä en muista ja joka ei ollut kovin pitkään auki. Tää jotenkin vaan iski :D Tuo ilta on jäänyt erityisesti mieleen siitä, että cocktailit oli tosi hyviä ja edullisia ja että juttelin Tamperelaisen kanssa kavereita odottaessa että mulla on sellainen tunne että se työ mitä olin hakenut ja menossa haastatteluun (mun nykyinen työ :) ) on niin mun hommani ja että haluaisin sen ihan hirveästi.


10.3. Mun Vanhemmat kävi mun luona Helsingissä kylässä pohjoisen hiihtoloman aikaan ja me käytiin laskemassa Vihtiskissä! Oli tosi hauskaa lautailla vähän vaikka olikin aika pilvinen sää. Oli myös hauskaa muutenkin nähdä mun Vanhempia <3


15.3. Olin sopinut pitkästä viikonlopusta mun hyvän Ystävän luona, joka asuu Berliinissä, mutta samaan aikaan mut kutsuttiin toiseen työhaastatteluun tähän mun nykyiseen hommaan. Onneksi haastattelu oli Skypen välityksellä, joten osallistuin siihen lopulta mun Ystävän työpaikan aulasta :S Yritin etsiä mahdollisimman rauhallisen nurkan, mutta kyllä se melko hälyisä oli. Lisäksi mulla oli ollut kauhea työmatka-putki alla ja kauheita ongelmia mun sen hetkisessä työssä, työpuhelin soi ihan taukoamatta vaikka olin lomalla. Ei siis ollut mitkään ihanteelliset olosuhteet tärkeälle työhaastattelulle, mutta onneksi nämä eivät vaikuttaneet lopputulokseen!


17.3. Onneksi työhaastattelu oli torstaina iltapäivällä, niin ei tarvinnut stressata sitä lopun aikaa mun minilomasta Berliinissä ja pystyin nauttimaan kaupungin fiiliksestä rakkaan Ystävän kanssa <3 Ja siinä kaupungissa oli kieltämättä ihana tunnelma, oon käynyt paljon Saksassa työreissuilla, mutta Berliini oli jotain muuta. Tykkäsin kovasti, ja nyt ollaan suunniteltu Ystävän kanssa, että tulisin uudestaan hänen luokseen keväällä!


30.3. Tamperelainen oli ostanut mulle Pääsiäisen kunniaksi Kinder-munia ja piilottanut niitä ympäri asuntoa :D Oli ihan parhaita pääsiäisyllätyksiä löytää noita sattumalta asunnosta ja sitten karkkihampaan kolottaessa myös etsiä niitä!


1.4. Vuoden paras yksittäinen ruoka oli Pääsiäisenä jämälampaasta tehdyt tacot ja friteeratut halloumiranskalaiset! Jotenkin noissa tacoissa oli vaan kaikki maut kohdallaan.


12.4. Oulun Kärpät aina ja ikuisesti!!! Kävin Helsingin jäähallissa katsomassa HIFK-Kärpät 6. semifinaaliottelun, jonka Kärpät kyllä hävisi :/ Onneksi voittivat sitten lauantaina pelin ja pääsivät finaaliin! Tää kuva on mulle merkityksellinen, koska olin kauhean turhautunut siitä, että rekrytointi-prosessi ei oikein edennyt ja olin ostanut lipun peliin saadakseni muuta ajateltavaa. Ennen peliä mulle kuitenkin soitettiin ja saatiin vihdoin ja viimein kaikki kuviot sovittua ja sain työsopparin sähköpostiin ja olin vihdoin ja viimein varma, että mä vaihdan työpaikkaa!!!


13.4. Tamperelainen järkkäsi mulle pienet juhlat mun uuden työpaikan kunniaksi. Oli jotenkin niin helpottunut fiilis :)


19.4. Sattui ihana sää ja kivaa seuraa työmatkalle Hollantiin. Teki niin hyvää istua ulkona auringossa ja juoda pari bisseä kun oli ollut niin raskas talvi.


1.5. Wappu on aina ollut yksi mun suosikki juhla :) Myös tänä vuonna piti lähteä ulkoiluttamaan teekkarilakkia, vaikka olikin kylmä ja huono sää :)


5.5. Kävin katsomassa todellista kevään riemua, kun Viikin lehmät pääsivät laitumelle! Juoksevista ja hyppivistä lehmistä tuli niin hyvälle mielelle :)


13.5. En muista toista toukokuuta, jolloin olisi ollut yhtä ihanaa ja lämmintä. Mulla oli ollut kivat läksiäiset vanhasta työpaikasta perjantaina, lauantaina olin käynyt yhden kaverin mökillä Asikkalassa fiilistelmässä kevättä ja sunnuntaina 13. päivä olin yksin Tampereella Tamperelaisen ollessa Amerikassa työmatkalla. Arvoin sitten, että mille alkaisi ja päätin mennä Rosendahlin rantaan ottamaan aurinkoa ja lukemaan naisten lehtiä :D Mua taisi myös vähän jännittää, sillä maanantaina 14. päivä oli mun eka työpäivä uudessa duunissa :)


30.5. Kokkasin ekaa kertaa munakoisoa tällä tyylillä lisäkkeeksi ja siitä tulikin mun suosikki lisäke kesäksi 2018.


2.6. Käytiin mun hyvän Ystävän kanssa Tallinnassa fiilistelemässä kesä alkua ja samalla katselemassa hääpukuja hänelle :) Reissu oli kaikin puolin ihana ja onnistunut, vaikkei pukua löytynytkään.


15.6. Menin salille piiiiiitkän tauon jälkeen! Se tuntui tosi hyvältä, joskin sain lihakset ihan kunnolla kipeiksi.


16.6. Toteutin mun pitkä-aikaisen haaveen ja tein parveke-puutarhan!!! Laitoin sinne kasvamaan yrttejä ja pari kukkaa, ja se onnistui hienosti! Varsinkin yrttejä tuli hyödynnettyä kesän kokkailuissa ihan tosissaan. Ensi kesänä uudestaan :)


28.6. Menossa lounaalle ulos työkavereiden kanssa. Alkuun jännitti, että löydänkö töistä  samanhenkistä seuraa ja miten mut otetaan vastaan. Onneksi huoli oli turhaa ja oon viihtynyt todella hyvin tuolla.


1.7. Kello 00:31, näin vuoden pimeimpään aikaan voisin tuijottaa tätä kuvaa ihan loputtomiin. Ihan uskomaton valo puolen yön jälkeen o_O Kuva on otettu mun kotikaupungin kesäfestareilta.


16.7. Iltalenkillä uskomattomassa lämmössä, mennyt kesä oli kertakaikkisen ihana! Useampana iltana oli suorastaan pakko lähteä ulos lenkille nauttimaan lämmöstä.


21.7. Juhlimme mun rakkaan Ystävän polttareita Helsingissä. Päivä oli todella onnistunut ja aurinkoinen :)


28.7. Muutin lopulta Helsingistä Tampereelle. On todella kivaa asua Tampereella taas pitkästä aikaa, mutta on mulla silti ajoittain ikävä Helsinkiin.


11.8. Kävin moikkaamassa mun vanhan duunipaikan työkavereita. Ihmisiä jää aina niin iso ikävä kun vaihtaa työpaikkaa, mutta onneksi yhteyttä voi pitää vapaa-ajalla.


12.8. Vierailin ekaa kertaa ikinä Mäntässä Serlachius museoissa ja vaikutuin ihan totaalisesti. Ihan uskomaton mesta. Täytyisi tehdä uusi reissu sinne taas piakkoin.


21.8. Tein etätöitä ja vietin ihan täydellisen iltapäiväkahvihetken himassa. Kyllä voikin kahvi maistua hyvältä!


29.8. Elokuu tuli treenattua aktiivisesti crosstrainingin peruskurssilla. Se oli tosi jees ja tulosta syntyi, vaikkei tällä hetkellä teekään mieli treenata kovaa.


1.9. Kävin pohjoisessa moikkaamassa mun Vanhempia ja Veljiä, oli ihanaa käydä lenkillä meren rannassa näin sisämaassa asuvana :)


11.9. Työmatkalla Torinossa meillä oli ehkä hauskin tiimi-aktiviteetti ikinä, tehtiin pastaa from the scratch! Pitäisikin kokeilla sitä näin kotioloissa. Tuolla reissulla ajattelin ylipäätään paljon sitä, kuinka onnekas mä olen kun oon löytänyt näin kivan työpaikan ja kuinka kivoja tiimikavereita mulla onkaan <3


15.9. Juhlittiin mun rakkaan Ystävän häitä Helsingin Tuomiokirkossa ja sitten Espoon kartanossa. Rakastan häitä <3


26.9. Ai miten niin otan usein urheilun jälkeisiä selffieitä Mäkkärin autokaistalla?!? Tää oli hauska  tilanne, mä räpsin niitä kuvia ja täysin yhtäkkiä Mäkkärin setä avas sen luukun ja mä säikähdin ihan pirusti. Jäin vähän kiinni niinkuin itseteossa :D


5.10. Kävin työreissulla mun kotipaikkakunnalla ja samalla reissulla tuli käytyä pariin otteeseen Oulussa. Oulu on kauhean rakas kaupunki mulle.



13.10. Tein rajun päätöksen ja jätin crosstrainingin tältä erää ja menin mun vanhalle rakkaalle kotisalille GoGolle jäseneksi. Mulla on ollut ihan kertakaikkisen uskomattoman hyvä olo siellä. Oon todella tyytyväinen mun päätökseen.


14.10. Helvetinjärven kansallispuistossa mielettömän lämpimässä auringon paisteessa. Lokakuussa tuli käytyä yhteensä kolme kertaa luonnossa retkeilemässä ja se teki niin hyvää. 


19.10. Kävin Tallinnan 22h bileristeilyllä yhden mun rakkaan Ystävän kanssa. Teemana oli totaalinollaus ja se toteutettiin hyvin :D


3.11. Käytiin Tamperelaisen kanssa Tallinnassa viettämässä viikonloppu hänen ystävän luona ja reissulla kävin ehkä hauskimmassa vessassa ikinä XD Viikonloppu oli ylipäätään tosi hauska :)


6.11. Sain lokakuun alussa töissä lisää vastuuta ja musta tuli osa meidän Espanja -Portugal tiimiä. Marraskuun alussa osallistuin monipäiväiseen strategiakokoukseen Barcelonan lähellä. Tiiviin kokoustamisen lisäksi meillä oli aikaa syödä hyvin :)


14.11. Marraskuussa oli pari viikkoa ilman työreissuja, joten mulla oli aikaa treenata hyvin. Tein treenisuunnitelman itselleni, ja ihmeekseni pysyin suunnitelmassa!


23.11. Tein vuoden parhaan hankinnan ja ostin black friday -tarjouksesta Superdryn untuva parkatakin. Mä olen niin vilukissa. Kieltämättä tuntui karulle ostaa malliston suurin koko, mutta ikuisena optimistina ajattelin, että ensi syksynä saan myydä takin pois liian suurena ja ostaa uuden pienemmän tilalle!


8.12. Mä olen hillitön juolu-ihminen, joten myös tässä miniasunnossa on pakko olla joulukuusi! Minikokoa tietenkin!


9.12. Mun joulun odotukseen kuuluu Kauneimmat Joululaulut, joten tänäkin vuonna suuntasin laulamaan. Tällä kertaa Tampereen Tuomiokirkkoon, missä en ollutkaan käynyt ehkä kymmeneen vuoteen.


23.12. Mä paistoin mun elämäni ekan kinkum! Tuli todella hyvää vaikka itse sanonkin :) Ylipäätään oli kiva kokata kaikki joulusafkat.


24.12 pukki
24.12. Mä näin tän kaverin tänäkin vuonna! Joulu on vaan niin ihanaa aikaa <3<3<3

Vuosi 2018 on ollut taas vaihteeksi oikea muutosten vuosi. Jotenkin kesästä lähtien mulla on vaan ollut olo, että nyt riittää jatkuva muutos, että mä haluan vaan vaihteeksi olla ja elää.

Toinen mitä tulee mieleen vuodesta 2018 on vaikeus saada aikaan terveellisiä elämäntapoja pysyvästi. Esimerkiksi viime tammikuu ja helmikuu sujui ihan loistavasti, mä söin hienosti vähähiilarisesti, join teetä, liikuin jonkin verran ja laihduin sillä 2 kg. Mutta sen mahdollisti se, että mulla ei ollut juurikaan työmatkoja. Kun sitten maaliskuussa alkoi taas työmatkaputki, mun hyvät elämäntavat katosi kuin tuhka tuuleen. Samoin kävi elokuussa ja elokuun jälkeen ja sitten marraskuussa ja marraskuun jälkeen. 

Mä koen sen kauhean vaikeaksi, että mun elämässä voi olla pari viikkoa, jolloin oon vaan himassa, syön terveellisesti ja säännöllisesti, liikun, en juuri juo alkoholia, nukun hyvin, ja sitten heti perään on viikkoja, jolloin reissaan, syön miten sattuu ja mitä sattuu, juon alkoholia lähes joka ilta, en liiku lainkaan ja nukun liian lyhyitä yöunia. Että miten pystyn tekemään jotain elämäntapamuutosta, kun mun elämä vaihtelee niin rajusti viikosta toiseen.

Mua vituttaa ja harmittaa olla läski. Siitä en pääse yli enkä ympäri. Esimerkiksi niissä polttarikuvissa on kuva, jossa mä olen tulevan morsiamen ja muiden kaasojen kanssa. Muut ovat kokoa XS-M vaan mä olen kokoa XL. Jotenkin se on kauhean pysäyttävää. Nelisen vuotta sitten mäkin olin kokoa M. Enkä silti pelkästään voi käyttää mun työtä (teko)syynä, heillä muillakin on vaativat työt. 

Vaan sitten on tää tunne, etten halua (jaksa) tehdä asialle mitään juuri nyt. Että haluaisin vaan mun elämän tasoittuvan ja haluaisin nauttia siitä tasaisuuden tunteesta.

Kovin on päättämisen vaikeus, mille haluan vuoden 2019 näyttävän. Tuleeko siitä tasainen ja helppo vuosi vai tuleeko siitä vuosi, jolloin karistan tämän ~20 kg ylipainoa pois häiritsemästä, mikä tarkoittaa jossain määrin epämiellyttävyyttä ja vaikeutta? Onneks tässä on vielä melkein 12 h aikaa tätä vuotta jäljellä ja puntaroida, mitä mä teen :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti